Sunday, November 30, 2008

yay yay yay


hype..lame x mengepost..saje gatai2 tgn nk post,buhsan wat makalah!!kali nih sgt banyak nk kena taip sdirik,xley lagik nk wat air kopi coz isi2 pasal konjungtivitis tak banyak lam tenet..siot tol.da la ngah kyg2 nih,br blk makan ns lemak umah intan...ngeee~~~sodap!!!smalam pon da lepak umah dia,celebrate beday minah tuh ha..pon byk mkn jugak..weeknd nih byk sggh mkn,sok kena pose!!!!!haiyaa...da nk blk mesia mane ley gmk2..ngehehe~~

wuhuuu...duk kira2 hari nk blk mesia,tp x sdar diri kan nk exam..lagi 5 ari nk exam ank pak majid oiii!!!takpe la mls nk piker sgt exam tuh,insyaAllah bley la tuh..amin..hihi

da bli da tiket!!!yayyyyy...tp blk lmbt,x brani nk gamble..wuu..tp ak org 1st blk kat umah ak..yayy..ahaxxxx~~~psss....sori cik wawa plan kite tak jadik,tetiba my mom ajak soping2 plak kan,nk wat camne,ak ank solehah...mnuruti kata ibuku...hihi!!insyaAllah lenkali kita blk same2 naik bas ehh...weee~~~~

aihh x saba btol nk blk mesia,da byk sgt plan nih!!!x sabo nk jmp all ma dear....sabo2 cik emma,kita exam dlu,study dlu..biar kasi selamat dulu!!!nnt blk mesia ngan ati yg riang gumbira..olalalla~~~

okeii la...da xde modal,choww wat makalah...wat sume kwn2 ku...gudlak exam!!!!insyaAllah kita sume lepas..amin ya rabbalalamin...=)

Sunday, November 16, 2008

arigatokkkk ma pren...mmuuaaxxx!!!

huhu....arinih trsangat epi!!!tenkiuk sgt2 kat waniey,zowa,ahya,edil,abby n am coz wat besday surprise kat aku!!cesss...gile nyer pndai blakon korg nih!!ley lak tipu ak bulat2..ak lak ngan selenge nyer cayer la ngan acting korg tuh..huhu..nyway..sgt hepi!!

huhu..arituh kitorg plan nk g mkn 'besarr' kat Grand Angkasa...so,arinih tlaksana gak la kan plan ktorg nih.bkn sng nk kmpl kuar mkn same2 camnih.biasanya penat jek plan tp mst x jadi...ahya la kuat mengelat!!!hakhak..tp arinih jd gak la akhirnya..huhu
maka...ak dgn smgtnyer pg2 ari g umah wani(tade la pg sgt,tp kalo ari ahd..kol 10 tuh awal lagik r bg ak..hehe)..smpai la umah wani,ktorg tgu la c ahya nih...lam 15 mnt kot ahya smpai..

mak oii bgaye abis la member ak sorg nih,kitorg da sorak2 die time die smpai..cam artis woo..siap rmbt gulung2..huahua.nampak ahya ade bawak stu beg plastik,ahya cakap nih kek utk adk zul(adk ipar die..hihi),nanti mak zul pon nk dtg kat Grand nk wat surprise kat adk die..(nilah pnipuan ptama beliau2 inih..adeh!!)..okeii la fine la..ak cayer jek,lebey lg kan wani n zura byk tye plak kan,aya cam biase la ngan smgt jek bcerita..

pastu time nk btolak tuh wani bawak stu beg plastik,ak tye nk wat per bawak bnda alah nih,wani ckp nih utk am,ade org kirim kat die..(hah..nih pnipuan kedua..ak cayer lagik!!)
pastu ktorg smpai la kan...gile smgt nk g mlantak nih..tup tup tgk die bukak kol 1130..haha..terawal bonarr la ktorg smpai!!tulah smgt sgt..hihi!!duk la lepak kat luar tuh dlu..

haaa...da 1130 dah..tak menyempat hah bdk2 nih,trus serbu mknn..hahha..cam biase la ak tamak halobeee,sume lauk ak amek.da rezki dpn mata kan...jgn brani tolak!!!

sumbat nyumbat dan trus trsumbat...aiyakkkk...skt prut!!huhu..ak pon g la toilet utk mjalankan kwajiban seorg monster..huhhh..kuciwa den..toilet tuh tade paip!!kene pkai tisu jek..ak nih plak x pndai la plak nk 'beristinjak' ni kan..trus sgale hsl2 pncernaan td naik blk..x jd la,xde slera kot!!

blah la...ckp hotel 5 star tp xley bli paip..ishh tensen tol..ak mlangkah kluar ngan lgkh yg longlai dtambah ngan muka yg ketat coz x bjaya mlepaskan hajat yg tpendam skian lama..=(

smpai2 jek ak kat diorg ak nmpak kek kat ats meja,siap da psg lilin lagik..ak still x paham..lam ati nih duk bmonolog la kan,'mak zul da dtg ke?'..ak carik la mak zul n adk zul..tade pon!!

tibe2 diorg nyanyi epi besday 2 u..epi besday 2 u..hahhaha...br ak paham!!!ak nyer la terkezut smpai tremor tgn ak time nk belah kek tuh kan..depa gelakkan aku..haha tp siyes x bajet la plak kan coz beday ak bukan arinih pon,diorg celebrate smgu awl..tp x kesah la kan..huhuhu...so sweet la korg..mmmuaahxxxx2..

kek tuh aya wat sdirik..sdp gile kek tuh!!kalah r mawar..haha.thankzz sgt kat aya,die wat kek tuh kol 1 pg smalam,cian die x tido lg wat kek tuh utk ak!!mekaseh cayunkkk...(trus syg kan..haha..xla...korg x wat pape pon,ak still syg la kat korg!!)

zura n waniey kasi ak bantal kucing n birthday card..soo kawaiii!!comel sgt kad tuh,diorg wat sdirik...tharu ak tao!!coz b4 nih mmg ak penah brgn la kan nk zura wat beday kad utk ak..huhu..c zura nih kreatif!!

hahh..ade stu lagik yg bezz,ade la mat saleh kat stu wish beday kat ak,pastu siap tlg amekkan gmbr n nyanyi beday utk ak..huahuahua..(lam ati bmonolog lagik...x saba nk blk gtao mila..wakakka)

hohoho...ksimpulannya mkn2 arinih sgt bez,sgt puas ati..lebey2 lagik bile dibelanjakan..haha..mkn free sape x suke kot!!!=p

okeiii la..smpai cni dlu..b4 ak chow,skali lagik nk say thankz sgt2 kat waniey,zura,edil,aya,am n abby!!

waniey n zurr--->thanxx 4 dat present!!makin btambah2 la produksi taik mata ak kan ngan adanya bantal tambahan tuh..haha.nanti ak tampal tao beday kad korg kat dndg!!lawa sgt!!pastu nk say thanxx sgt2 gak coz slalu tmpgkan umah korg kan..sori la sgt suke menyemak kat umah korg..ngehehe)

aya--->siyesli bess sgt kek ko!!!uncle tuh pon ley puji tao...waooo..kembang u!!!ko cun r arinih..mlatop doww ngan rmbt glg2 ko tuh..bab kate zura..cam korea!!hahha..

edil mucuk,am n abby--->thanxx jugak sdi dtg dr nun jauh di sana!!

ak sgt njoy ngan besday surprise yg korg wat..korg mmg pndai la berdrama ek..nnt ak kasi award kat korg ek!!!okeii la...cayunk korg sume!!!fren everr....mmmmuuuaaaahhhxxx..=p

nilah pic yg uncle tuh tlg amekkan,1st igtkan dia nk marah cakap..no no no..upenyer nk tlg amekkan gambo..hahaha

look delicious rite!!!!of course la beb...sgt sedap!!!!suke!suke!suke!


nih beday card yg waniey n zura buatkan..comey!!3 jam diorg amek ms nk wat nih..huhu..




nih present dr zur n wanieyy..meooww nih ak da kasi nama..'baby'..smpena nama meoww ksygn zura kat umah..hahahh






msg2 sorok prt kan...hahah..xley bla~~ (erm..ak owes nmpak pendek!!x suke!!diorg la nih,da tao tggi nk pakai heels lagik...cian ak!!)
wit aya....cedap gile kek die wat!!btuahh zul kann..hahah

wit wanieyy cayunk~~~~~

wit zowa ngan muka tkezut beliau~~~

wit edill cayunk~~~


okeii dats all...arigatok my pren,i dunno how to say but juz wanna u all know dat i really appreciate it!!thanx again...wit luv~~~~





Tuesday, November 11, 2008

i think i have mdical student syndrome!!!


wuhuu~~~

busan2 study...mata da cam labi tgk notez nih,gile byk!!tiap2 ari bli note,da btimbun ats meja tuh..huuu semak!!!

kali nih nk ckp sal 'mdcl stdt syndrome'...ak br tao rupanya wujud gak pykt nih.ni pon dpt tao dr fiza n cathy time tuto arituh..

pd syndrome nih,stdt medic akn rasa simptom dr pykt yg dia sdg blaja tuh..cnthnye la kan tgh blaja psal pykt mt,stdt tuh akn rs dia ad pykt tuh...huhu...cam ak la skank nih,mntg2 la ngah blaja pykt mt kan...sjk 2 3 mnjk nih rs cam bdenyut2 jek mt..pstu rs cam pdh2..gile psiko!!pdahal b4 nih tadenyer..hahah.cam arituh blaja psl jntg kan,x smena2 ak rs arrythmia..hahah..bl blaja blok respiratory plak ak rs cam sesak nfs jek,pastu rs cam kena TB la..hakss...tp yg pelik bin ajaibnya,elok jek pas abis blok2 tuh..ilang la sume gejala2 yg mgada tuh..huahua...

eii kalo camnih byk la pykt yg 'bakal' ak rs nih...cuma stu jelah ak arap,time blaja psychiatry nnt jgn la plak ak rs ak mereng kan...hihi...(insyaAllah gejala nih tade...=p)

okeii la...stop2!!sile smbg marathon note2 tuh....huuuu~~~~


nih ak kopi paste dr wiki:


Medical students' disease, also known as hypochondriasis of medical students, is a condition frequently reported in medical students, who perceive themselves to be experiencing the symptoms of the disease(s) they are studying. The condition is associated with the fear of contracting the disease in question. Some authors suggested that the condition must be referred to as nosophobia rather than "hypochondriasis", because the quoted studies show a very low percentage of hypochondriacal character of the condition, and hence the term "hypochondriasis" would have ominous therapeutic and prognostic indications. The reference suggests that the condition is associated with immediate preoccupation with the symptoms in question, leading the student to become unduly aware of various casual psychological and physiological dysfunctions; cases show little correlation with the severity of psychopathology, but rather with accidental factors related to learning and experience...




Sunday, November 9, 2008

spesel utk sape2 yg bketiak masyam...ngeheheh~~

amacam cun tak ak nyer title..huhu..kali nih ak nk kgsi petua skit.petua nih wani yg cakap,dr ustaz die...petua nk elakkan bau ketiak!!sape yg tade bau ketiak???tipu!!!musti sume ada..yg bezakannya juz die nyer power bau tu jek..haha!!esp boyzz la kan lebey2 lagi afta main..masyaAllah bauu..ak ckp bdsarkan pglmn..ngehehhe!!okeyy...nk kgsi petua ni.sng jek..x perlu pkai deodorant lagik..save fulus beb!!huahua


okeyy camnih..afta korang mandi,korg gosokkan tgn kat ketiak korang smbl selawat 3 kali..huhu..tuh jek!!mudah kan..btol weii petua nih mjadi!!skit pon tade bau..ad yg da try da..hakhak.


pasni ley la korg agkat tgn dgn bangganye lam kuliah time2 nk tye soklan tuh kan...tade la member sbelah tuh biru muka thn nfs..huahua!!


okeyy...stop cni dulu..c again...bye~~

Friday, November 7, 2008

hambar bimbar....wuuuu~~~

wahhh...sggh hambar skali blog ak kan???ternyata ak mmg fail wat blog..ngehheh..xley la ak nk bgga2 kat mirah nih..heheh.ak mmg x terer sgt bab2 mengayat nih(ayat cam per jek kan..huhu)..dats why la mls nk tls blog coz nk buat ayt pon ak da amek byk ms..sgt buang ms!!da la skank nih teramat la bizi dgn blok baru...'SPECIAL SENSE SYSTEM'..blok nih kejap jek,juz 5 mgu,so sgt la padat jdualnya!!!bayangkan pernah lam stu hari tuh ada lect bagi kuliah 220 slide lam ms 2 jam...logikkah itu???oh tidakssss!!!!tiba2 ak mrasakan kefatalan blok nih...syncope2!!
tapi...xley putus asa!!!xnak fatal cam blok2 b4 nih...sgt hampeh skali.tiap kali nk exam ak kena sediakan berpuluh-plh das peluru nk menembak...owhh sgt la letey bjuang time exam tuh..hakhak..papepon wish me luck k!!hope2 tembakan ak mengena ngan tepatnya..ngehheheh!!blok nih xmo men tembak2 lagik time exam...hopefully ek!!!!!kengkawan jom kite study rajen2 dis blok wokeyyy...pastu kite ley blk mesia cpt2...wuhuuu...can't wait!!!!!

okeyy...stop cni dlu!!makalah tuto mnantiku...afta dis kalo time free2 insyaAllah ak edit my blog lagik..weeee~~~~~

sempat lagik posing kat lam lab fizik yg ntah pape tuh...huahua


nilah eks ktorg arituh...nk tentukan patient ada astigmatisme ke tak..(huahua...nilah patient astig ktorg)












Sunday, November 2, 2008

mai kita pakat renung sama2~~~


1st thanxx to dayah yg bacakan artikel nih utk kitorg arituh,trus jth chenta ngan artikel nih..huhu..gtao wawa n die tlg carikkan..huhu..thanxx to cik wawito ku jugak!!


Renung dan fikirlah wahai sahabatku....Sejauh mana kita mencintai Allah..Tuhan yang Maha Agung??



Suatu pagi aku terbangun dan berpeluang melihat mentari terbit.Aaah...kecantikan alam ciptaan Allah memang tiada tolok bandingnya.Sedang aku memerhati, aku puji Tuhan atas segala keindahan yang telah Ia sajikan itu.Aku duduk dan terasa kehadiranNya disisiku.Dia bertanya kepadaku, "Adakah kamu mencintai Aku?" Aku menjawab , '"sudah tentu!Engkaulah penciptaku,masakan aku tidak mencintaiMu." Kemudian Dia bertanya lagi, "Jika kamu ditakdirkan cacat anggota, adkah kamu masih mencintaiKu?"Aku tergamam seketika. Aku lihat tangan, kaki, dan seluruh anggotaku,aku teringat pelbagai kerja yang mustahil aku lakukan tanpa anggotaku ini yang selama ini tidak ku sedari kepentingannya. Kemudian aku jawab, ”tentunya ia amat sukar bagiku , tetapi aku tetap akan mencintaiMu.”

Kemudian Dia bertanya lagi, ”jika kamu ditakdirkan buta, adakah kamu akan menyayangi segala ciptaanKu?”Bagaimana mungkin bagiku mencintai sesuatu yang tak mampu aku lihat?Kemudian aku terfikir.... ramai yang ditakdirkan buta di dunia ini, dan mereka masih mencintai Allah dan segala ciptaanNya. Lantas aku menjawab, ”Amat sukar bagiku membayangkan keadanku yang sedemikian rupa, namun aku akan tetap menyintaiMu ya Allah."


Dia bertanya lagi, ”jika kamu ditakdirkan pekak, adakah kamu akan tetap mendengar kepada kata-kataKu?”Bagaiman mungkin aku mendengar jika aku pekak?Kemudian aku tersedar, mendengar itu tidak semestinya menggunakan telinga; tetapi menggunakan hati.Aku jawab,”walaupun takdir itu amat berat bagiku, namun aku akan tetap menyintaiMu”


Dia menyambung lagi persoalanNya, ”jika kamu ditakdirkan bisu, adakah kamu akan terus memujiKu?”Aku bertanya lagi, bagaimana aku boleh memuji tanpa suara? Aku terfikir...Allah mahu kita memujiNya dari dalam hati dan jiwa kita; tidak penting bagaimanakah bunyinya.Kemudian aku menjawab, ”sungguhpun aku tak mampu untuk membunyikan pujian bagiMu, aku tetap akan memujiMu.”


Dan Dia terus bertanya lagi, ”adakah kamu benar-benar menyintaiKu?”Dengan nada yang tegas dan penuh keberanian, aku jawab dengan yakin, ”ya , benar Tuhanku, aku menyintaiMu kerana Engkaulah satu-satunya Tuhanku dan Tuhan yang sebenar!”Aku fikir jawapanku tadi sudah cukup bagus untuk menjawab soalanNya tadi, tetapi Dia terus bertanya kpd ku, ”kalau begitu mengapa kamu masih melakukan dosa?”Aku jawab, kerana aku cuma manusia biasa yang selalu lalai; aku tidak sempurna...dan aku bukan maksum.””kalau begitu mengapa ketika kamu senang dan gembira...kamu lupakanKu; kamu lari jauh dari Ku? Dan kenapa ketika kamu susah atau mahukan bantuan...kamu terus ingat padaKu; kamu datang dekat dan merayu kepadaKu.?”Aku tidak mampu berkata apa-apa. Yang kusedari...titisan panas turun membasahi pipiku.Dia sambung lagi,”mengapa kamu buat begini...kadang kala sujud menyembahKu; dan kemudian membelakangiKu; tidak pedulikanKu? Mengapa kamu hanya datang mencariKu hanya ketika kamu mengingatiKu?Mengapa kamu meminta dengan penuh tamak dan mementingkan diri sendiri? Mengapa kamu meminta kpdKu sedang kamu tidak setia padaKu?”Kurasakan titisan panas mengalir deras membasahi pipiku tanpa henti.Mengapa kamu malu kpd Ku?Mengapa kamu tidak mahu menyebarkan suruhanKu? Mengapa ketika kamu dizalimi kamu adukan kepada yang lain sedang Aku sedia mendengar segala rintihanmu?Mengapa kamu sering membuat alasan ketika Aku memberi mu peluang untuk berkhidmat di jalanKu?”Ku gagahi bibirku untuk mengucapkan patah-patah perkataan bagi menjawab segala soalan yang bertubi-tubi diajukan padaku. Tetapi aku tidak punyai jawapan bagi persoalan2 tadi. Lidahku yang selama ini lancar berkata-kata, kini kelu. Otakku ligat mencari jawapan...atau alasan...namun tiada apa yang kutemui sebagai jawapan.Dia berkata-kata lagi...”kamu diberikan sebuah kehidupan . Aku jadikan dalam dirimu keistimewaan dan kelebihan berbanding orang lain untuk kamu berjuang di jalanKu, tetapi kamu tetap berpaling dari jalanKu. Aku tunjukkan kamu kata-kataKu sebagai panduan kamu dalam hidup ini, tetapi kamu tidak mahu belajar dan menghayatinya. Acap kali Aku berkata-kata kepadamu tetapi kamu tutup telingamu. Acap kali Aku berikan pelbagai rahmat dan nikmat kpdmu, tetapi kamu berpaling dari melihatnya.
Aku turunkan kpd mu PesuruhKu, tetapi kamu tidak ambil peduli ketika sunnahnya ditinggalkan. Aku dengar segala permintaanmu dan rayuanmu kpdKu...dan semuanya itu telah Aku perkenankan dgn pelbagai cara .”kini... adakah kamu menyintaiKu?”Aku tidak mampu menjawab lagi. Bagaimana harus ku jawab persolan ini?Dalam tak sedar , aku malu dgn apa yang telah aku lakukan selama ini.aku tidak lagi punya alasan untuk menyelamatkan diriku. Apa yang boleh ku jawab bagi persolan itu?Ketika hatiku berteriak menangis , dan bercucuran air mata di kedua belah pipiku, aku merintih, ”Oh Tuhanku, ...ampunkan lah segala dosaku,aku tak layak menjadi hambaMu ya Allah...””SifatKu pengampun...barangsiapa memohon keampunan dariKu, nescaya Aku ampunkannya. Dan .... Aku ampunkan kamu wahai hambaKu.”Aku bertanya kpdNya, ”mengapa Engkau masih tetap mengampuni dosaKu sungguhpun aku melakukan kesalahan berulang kali? Sampai begitu sekalikah cintaMu terhadapku?”Dia menjawab, ”kerana kamu adalah ciptaanKu. Aku sekali-kali tidak akan mengabaikan kamu. Apabila kamu menangis, aku akan bersimpati padamu dan mendengar segala rintihanmu. Apabbila kamu melonjak gembira, Aku turut gembira dgn kegembiraanmu. Apabila kamu berasa gundah dan kesepian, Aku akan memberimu semangat.Apabila kamu jatuh , Aku akan membangkitkanmu. Apabila kamu keletihan, Aku akan membantumu. Aku akan tetap bersamamu hinggalah ke hari yang akhir dan Aku akan menyayangi mu selama-lamanya.”Seingat aku...aku tidak pernah menangis begini, aku sendiri tidak mengerti mengapa hatiku ini begitu keras; tidak mampu menangis menyesali segala dosaku selama ini.

Dan...buat kali pertamanya dalam hidupku ini...aku benar-benar solat dalam erti kata sebenar.

toinnkkkk....toiinnkkkk

1st time wat blog wehhh...haha..ni sume demi myahut cabaran mirah..heheh.
mirah...tgkla ak da tls blog nih...bangga2..kembang kucup idungku =P
but...actually..ak tatao nk guna blog ni camne..hakhak
sok nk g btapa ngan cik mila la...ohoohoho~~~~