Thursday, December 31, 2009

mari pasang azam baru

hari ni hari last tahun 2009
esok sudah 2010..bermakna umur dah masuk 23..wut?sungguh x sesue
tapi aku tak takut tua..lagi cepat tua lagi bagus sebab bila dah tua kita dah banyak pengalaman
kita dah banyak langkah..kita mungkin dah sampai hala tuju kita
dan bila dah tua kita mungkin dah boleh rasa nikmat2 kejayaan yang kita usahakan dulu..itu pon kalo kita jadi orang tua yang berjaya..bukan yang x guna

sebenarnya aku dah set azam baru utk awal muharam tapi x jalan so aku jadikan azam tu azam tahun baru 2010..keh3
biasanya azam aku sangat simple..nak jadi lebih baik dari tahun sebelumnya..tapi problemnya selalu xleh pakai..bila di review balik aku rasa makin teruk dari thn ke thn..aku rindu emma yg dulu
jadi tahun ni aku nak pasang azam tinggi2 sampai langit biar aku jadi makin semangat bukan lesu layu macam sayur kangkung

azam tahun baru aku dapat dari kesilapan2 tahun lalu..azam tahun baru bukan harapan tapi pengajaran dari kesilapan kealpaan aku sendiri
1st...wajib buang sikap MALAS yang amat..sikap malas memang sangat menghancurkan lebey2 lagik utk org yg x berapa nak pandai cam aku..harus sedar diri
2nd...jangan suka salahkan orang bila diri sendiri buat silap
3rd...jangan cepat putus asa bila dah jatuh,harus KUAT!
4th...BERDIKARI!jangan suka susahkan orang...selagi ada daya ada kudrat..do it urself
5th...jangan berfikiran cetek..harus pandai buat keputusan dan tetap pada pendirian kalo rasa keputusan itu betol tepat dan jitu
6th...amalkan sikap tolong menolong..jangan penting diri
7th...jangan suka cakap melebihi tindakan..maksudnya jangan hangat2 tahi hayam!
8th...kurangkan aktiviti membuat ketupat..keh2..insaf2lah mak hayam
9th...harus pandai save duit!ohhh ini sangat susah...kawan2 tulun lempang aku kalo korang rasa aku membazir...ouchh
10th..okeh ini last..tapi ini sangat penting!tulun kurangkan MAEN TENET..tenet sebenarnya sangat melalaikan aku..yeps aku sedar itu...weehee~~~

apa2 azam kita pasang..yang penting harus ikhlas lillahi taala..insyaAllah sama2 kita realisasikan azam masing2 supaya x jadi angan kosong

so apa azam kamu?

No comments: