Sunday, May 16, 2010

aku pernah bergelar cikgu selama seminggu

dulu sebelum masuk usu aku pernah masuk upsi
walopon x sampai seminggu tapi sempat merasa jugak dipanggil cikgu
hahah..cikgu bio lagik x sesuaii x sesweiii
jiwa aku x pernah merasa nak jadi cikgu ekceli
sebab aku memang x pandai mengajar org
satu sebab lain..ak x cukup konpiden nak bdepan ngan org ramai
aku wat pilihan masuk upsi pon sebab mak aku yang suruh letak
so aku letakla 1 dari 8 pilihan..sekali dapat
rezeki kat situ tp x tahan lama x sampai seminggu
rezeki lain dtg..dapat usu..memang da cita2 duk berangan dr kecik nak jadi doc..alhamdulillah dapat
tapi bukan nak entry pasal cita2 skarang
nak entry pasal cikgu student skolah dan dot dot dot
sempena hari guru....

dulu kat skolah aku masuk dalam kaetgori budak biasa la
tadak la nakal gila vavi tapi tak la skema rabak
biasa2 jek..penah jugak buat salah,penah jugak kena marah,penah jugak kena rotan,penah kena halau dr kelas,penah kena lari pusing padang...tapi penah la jugak nek pnts time adiah
hahah..bukan nak bangga dek non
cuma aku nak menampakkan gambaran aku sorang student yang stabil..ada baik dan jahatnya
org cakap kalo baik sgt xbest jugak..xde kenangan nak dikenang
tapi kalo nakal sgt pon xbest jugak...asyik kena maki..wat malu mak pak..berdosa wei
kalo dengan cikgu plak
aku jarang buat hal..
cuma pernah cikgu mengadu kat mak aku bawak benda haram g skolah
ciss novel jek pon..kecoh la cikgu..hahah
pastu penah mengadap pengetua sbb kuar hostel tanpa kbenaran
ala..pegi beli rt canai jek pon..kecoh la cikgu nih..hahah
penah la jugak cikgu mengadu kat mak,aku x g skolah sbb x siap keje tkt kena denda
alaa..cikgu nih suka kantoi kan aku..penat aku blakon sakit perut pagi tuh
hahah..cikgu memang x rock,,malu sayer..
yg lain biasa2 jek...mengata mengumpat cikgu tuh adat
tipulah kalo x penah kan..hahah..ampun cikgu

tapi walo macam mana pon kita dulu
budak nakal perangai cam setan @
budak baik skema rabak @
budak rajin @ malas macam haram
itu x kesah..xyah dikenang
lihat apa yg kita capai sekarang
kita xkan smpai ke tahap nih
kalo bukan bermula dari seorang insan yg bernama cikgu cikgi
so hargailah diorg..nanti kalo jumpa tgh2 jalan jgnla nak menyombong
haa..satu yg penting..jgn ada niat nk lepas dendam kat cikgu skrg
mane tao ade x puas ati ngan cikgu sbb kena rotan dulu
simpan niat nak bls dendam bila dah besar..cikgu kan da tua
hahah..dulu aku penah ada niat macam nih
jangan wei...berdosa berdendam dek non

TERIMA KASIH CIKGU SEMUA..SELAMAT HARI GURU!!!!


psss...gila rindu zaman sekulah!

2 comments:

amy emyla said...

hahha
tgk ak dak skema..pengawas skolah...
tade mslh ngan ckgu pun.haaaa
wakakakakka

emma...bukan nama sebenar said...

ak x penah terpilih jadik pengawas...haishhh