Tuesday, June 29, 2010

edisi kuciwa


faham tak perasaan keciwa tuh macam mana?
mesti faham sbb semua pernah merasainya

kali ini aku benar2 kuciwaaa
sampai rasa nak buang hati letak tepi jalan
biar bergerak tanpa perasaan
cehhhhhhhhhhhhh ayat...keciwaa habis~~~hahaaaa

keciwa tak kalo org yg ko admire sejak dr ko belom baligh smpai ko da tumbuh bulu ketiak
da nak kawen..keciwaa kan...kan..
sekarang aku malu..keh keh keh

okeila kita mula episod baru
hargai apa yang ada

gajah depan mata x nampak
e.coli diseberang laut jelas sekaliiiii
arghhhhhhhh
*keciwa berat*
=p

Monday, June 21, 2010

sayangla..org bpelajaran tinggi tapi otak sempit

kau memang sengaja spoil mood aku
hari pertama ktorang da kena babun ngan kau
dahla tengah2 blur
aku tak faham kenapa kau suka ungkit benda2 yang x patut
benda2 yang x perlu jadi isu kat situ
suka nak ungkit pasal negara kau negara aku
suka nak cakap kitorg perangai macam hell
kitorang yg suka babun korg
kiranya..korg insan teraniaya habis
macamtuh?
kalau kau piker panjang skit jek
tambah 1cm jek panjangnya
kau mesti paham
sebenarnya kita sama jek..2x5 5x2 hasilnya 10 bukan 7
sstgh org kau cakap kitorg jahat..suka dera kau suka tipu kau tapi
kau datang jugak negara aku cari rezeki
kita sama2 cari rezeki kat tanah bumi yang sama
pastu ada pulak sesetengah org aku cakap kau sempit kau kuno
tapi ada jugak org aku pergi blaja kat tempat kau kan
kita carik ilmu pon kat tanah bumi yang sama

nampak tak skarang persamaannya??

sudah2la kau merepek yang bukan2 yang x kena tempat x kena masa
kita satu agama,satu bangsa,satu rumpun,satu budaya satu bahasa
warna kulit pun setara jek
dan yang penting
kita punya liver sama busuk sama wanginya jek

jadi janganlah nak salahkan satu pihak jek..ngerti?


dah2...nanti aku merepek sampai pagi pun x habis







sangat sedih atas pemergian arwah khairiah..
salah sorg patient kami..
semoga arwah ditempatkan dikalangan yang beriman
semoga keluarganya tabah menghadapi dugaan ini esp her husband
amin...al-fatihah.....


Saturday, June 19, 2010

hapdet

takde idea nak blogging
sengaja tukar layout lagi dan lagi
sengaja buang masa lagi dan lagi
serunak hanyut ikut telunjuk syaitonirrajim
astaghfirullahalazim

okeii sampai jumpa

nak lawan dahi cikteh la tuh!

nanti jumpa ..cikteh nak makan pipi kamooo




psssss....bro da beli belom tiket raya sayerrrrrr???
iskkkkkk


Monday, June 7, 2010

nak cerita jugak

nak cerita jugak
insiden kat hospital tadi
geram giler kat satu keluarga patient
boleh dia mengamuk tengking2 doc
tuduh kawan aku x bersih ulcus kaki suami dia
padahal pagi tuh kawan aku dah cuci
sedap2 dia kata kitorang penipu
doc x guna...
vaviii gila mulut makcik tuh
pastu ada doc kitorg yang datang cuba tenangkan keadaan
ditanyanya patient sendiri sebenarnya dah dicuci belum ulcus tuh
belom sempat patient nak jawab
ada sorg lagik keluarga patient yg sama sialnya
tengking doc aku tuh balik
kesian gila kat doc tuh
tapi doc tuh tenang jek,buat bodoh lari n sambung kerja dia
kawan aku pun bagus..sikit pun x bkira
ditenangkan keluarga patient n cuci ulcus tuh sekali lagi
siap tolong beli ubat lagi,guna duit sendiri plak tuh
memang xtahu bterima kasih langsung
last2 maloo sendiri gak...buduh!
geram2~~~
kalau aku ada kat tempat kawan tuh
konpem dah nangis
terokk dow diorang marah2
dasar batak!!

tulah cabaran mental yg mungkin aku hadapi satu masa nnti
kena tengking kena marah
orang x nampak apa kita buat
asyik nampak salahnya
memang banyak kena bersabar jadi doc nih
siap2 la latih diri jadik org penyabar
yang tenang yang x cepat gelabah
yang telinga keluli boley tahan herdik maki hamun
sabar jelah~~