Friday, August 13, 2010

ramadhan dulu

kelakar bila dengar cerita budak2 puasa
macam2 ragam
tadi sarah bgtao..shamil hampir2 tewas ngan godaan si adik
xtahan dahaga nak buka p0se nak minum air
pastu mak pak tok nenek pak mak sedara duk ugut
kalo buka pose x dapat duit raya
terpaksalah kawan tuh duk tahan tgk si adik duk menunjuk makan depan dia
kesian2..
dulu zaman aku pon macam tuh
start dajah satu aku dah mula pose penoh
tapi pose yang y0k ler..siang2 bukak periuk
aku x buka periuk
aku buka peti
tyme org tido
diam2 buka peti minum air f&n
pastu kantoi sebab ada bekas kat mulut..lidah jadik warna oren..hahaaa
dulu jugak selalu lupa yg diri tuh pose
tyme bkumpul ramai2 ngan sedara-mara,mst ada sepupu sepapak yg x pose
pastu mak2 akan sedia mkn utk budak2 ni
aku yg x sedar aku puasa
turut join skali makan
bila org tanya...'adk ema pose dop?'
'puasa!'...pastu baru sedar
tapi tyme tuh kopok leko dah lekat celah ank tekak
x mungkin nak ludah balik
sempat lagi minum air segelas
pastu smbg puasa balik
tyme berbuka dia paling sibuk
macam dia yg puasa lebih jam dari org
haha..budak2
bila da start waras baru stop keje2 kejiw camtuh
baru tahu erti puasa sebenar
heh



1 comment:

it's jenn. said...

nak kopok leko. hu.