Monday, August 23, 2010

satisfied??

persoalan yang selalu dalam kepla
'sejauh mana aku puas dengan kehidupan aku?'
dah lama aku cari jawapan tapi aku sendiri x penah puas dengan jawapannya
mungkin aku kurang bersyukur..mungkin ya~~
mengeluh dalam satu hari macam satu kewajipan
dari kecil aku slalu x dapat apa yang aku nak
dari mainan kanak2
sampaila bila aku dah reti erti 'masa depan'..'sekolah impian'
tipulah kalo cakap ko takde..nak jejak kaki skolah SBP
x layak woo..sebab nk jugak skola asrama penuh aku jejak kaki ke KOSPINT
skolah asrama penoh kerajaan negeri..cukupla baii..ada syukur disitu
dapat masuk matrik..aku macam cukup puas sampai aku lupa tanggungjawab aku kat ctu
study kat sana tunggang langgang..hanyut
dapat result final..aku x puas
padahal aku sudah jangka apa hasilnya kalo malam exam ko tido lena smpai pagi
bila masuk u..x dapat apa yang aku pilih
aku x puas lagi padahal aku tao dengan result seciput aku macam mimpi disiang hari untuk dapat course tu
sekarang aku kat cni..dapat course yg sangat hardcore bg org cam aku r
memang sangat mengujakan
dalam bersyukur banyak juga aku mengeluh
walau dengan hal yang sangat remeh temeh
sekarang bila dah kerja..clinical maksud aku
aku dapat kenal macam2 ragam manusia
aku banyak belajar erti kesabaran
nak layan macam2 kerenah manusia
memang xkan pernah puas sepenuh hati dengan manusia2 sekeliling
dari kawan sampai lawan
tapi...
bila hati n akal bersatu
dapat satu kesimpulan

'aku pun x pernah sempurna,x mungkin dapat puaskan hati semua orang jadi jangan mengada harapkan org cukup sempurna pada kita'

selepas ketawa pasti menyusul air mata
selepas nestapa pasti kegembiraan menjelma
selepas Allah berikan kita gelap pasti akan datang terang
Allah berikan terang untuk bersyukur
Allah berikan kita gelap untuk bersabar
kadang-kadang Allah beri kita hujan
kita tanya mana matahari
rupa-rupanya Allah nak bagi kita pelangi
kadang-kadang Allah beri kita malam yang pekat
kita tanya mana bulan
rupa-rupanya Allah nak bagi kita lihat bintang
Allah patahkan hati kita untuk selamatkan jiwa kita
Allah patahkan hati kita untuk kuatkan diri kita





3 comments:

amy emyla said...

nice !! like ayt plg last
Allah xpernah lupa bg yg terbaik utk kite
cume kte slalu mengeluh...hurmm

amir suhaimi said...

kenapa ko tak puas ati x dpt masuk sbp padahal aku tak puas ati, kenapa laa aku masuk sbp. hurm... bad history there.

p/s tak puas ati gak yang dipilih hish.

emma...bukan nama sebenar said...

amir...biasela mnusia x penah puas ngan ape yg dia dapat..