Thursday, September 2, 2010

damai

ada sekitar dua juta orang Indonesia yang bekerja di Malaysia baik di perusahaan, di bidang pertanian, maupun di berbagai lapangan pekerjaan. Ini adalah jumlah tenaga kerja Indonesia yang terbesar di luar negeri. "Tentu saja keberadaan tenaga kerja Indonesia di Malaysia membawa keuntungan bersama bagi Indonesia maupun bagi Malaysia," jelas Presiden

sementara itu, ada sekitar 13.000 pelajar dan mahasiswa asal Indonesia yang belajar di Malaysia dan sekitar 6.000 mahasiswa Malaysia di Indonesia. "Ini merupakan aset bangsa yang harus dibina bersama dan menjadi modal kemitraan," kata Presiden

dipetik dari sumber TERPERCAYA

haa...baca tuh!lagi mau bising kah??

~damai kita damai~


5 comments:

it's jenn. said...

damai yukk
<3

harimau said...

peperangan adalah cadangan yg paling tidak realistik yang pernah terfikirkan.

amir suhaimi said...

aku da baca dah ni... tapi ni kat KOMPAS internet... adakah mereka buka internet dan baca? kuar surat kabar ke x ni? mcm tak je... kat tv mane nak tunjuk yg baik2.....

emma...bukan nama sebenar said...

peperangan sesama saudara Islam..sangat memalukan

amir...walop0n diorg baca berita baik pasal kita pon x mungkin diorg percaya..otak diorg memang da betol2 x berkembang,memang terpedaya ngan media hantu

amir suhaimi said...

dan mereka menganggap apa yang berlaku di negara diorg sama berlaku di negara kita contohnya memburuk2an satu sama lain, provokasi, mengkondem student dan sebagai nya padahal di negara kita sgt lah tak ada pape.