Wednesday, December 21, 2011

bunga





cantik kan dia?
dulu aku x minat p0n dia,tapi bila dah berubah macam ni tiba2 jadi terminat
suka nak follow perkembangan dia
harap sangat dia tetap istiqamah dengan perubahan ni
bukan senang nak berubah
tipulah kalau kita cakap tak pernah terdetik dalam hati nak berubah ke arah kebaikan
tapi kita sendiri yang suka bagi alasan kan?
alasan untuk menunda hidayah Allah
andai kata hidayah itu hanya datang sekali
kitalah hamba yang paling rugi dunia akhirat nauzubillah


sekadar berk0ngsi ni aku copy paste dari fb member
entah bet0l @ tidak wallahualam
tapi banyak pengajaran dari situ
benda yang sering kita pandang remeh
tapi benda remeh tula yang heret kita ke neraka jahanam
nauzubillah ya Allah
Pada suatu hari, ada seorang wanita meninggal dunia, dan lepas dia meninggal, 3 hari berturut-turut suaminya bermimpi si isteri menyuruhnya menggali semula kubur dan si suami pun jumpa tok imam dan minta digalikan semula kubur isterinya. Tok imam kata itu hanya mainan tidur, maklumlah isterinya baru saja meninggal. Tapi si suami menjawab ini betul-betul dan dia yakin. Mereka pun mula menggali ku...bur tersebut, ternyata isterinya memang benar-benar hidup. Tapi tangan dan kakinya hitam legam macam hangus dibakar. Isterinya sempat bercakap pada suaminya, saya nak abang nasihatkan wanita-wanita di dunia ni, istiqamahlah menjaga aurat, selama ni saya bertudung dan menutup aurat, tapi saya lupa kadang-kadang nampak kulit saya yang melebihi pergelangan tangan (tersingkap lengan baju) dan saya lupa memakai stokin (tutup aurat kaki). Tiga hari saya di dalam sana sama seperti 3000 tahun di dunia, cukup terseksa abang. Nasihat pada wanita-wanita di luar sana, jangan mereka anggap remeh tentang penjagaan aurat. Selepas isterinya menceritakan hal tersebut, isterinya sempat mengucap dua kalimah syahadah dan terus meninggal dunia kembali.
sekadar berk0ngsi dan peringatan buat kita semua hambaNya

"bunga jangan kau layu sebelum berkembang"

2 comments:

amy emyla said...

sumer org nk berubah....
tapi kita sendiri yang suka bagi alasan ..btul tu...
tp xmo jd org yg rugi.=.=

My name is Pqah said...

ingat x dulu2 cikgu2 dan ustazah2 slalu je marah2 kalu kite x pakai sarung kaki atau lipat lengan baju tinggi2....